Viskas apie Omega-3: Sužinokite, Kokia Nauda Sveikatai

Viskas apie Omega-3: Sužinokite, Kokia Nauda Sveikatai!

Viskas apie Omega-3: Sužinokite, Kokia Nauda Sveikatai

Viskas apie Omega-3: Sužinokite, Kokia Nauda Sveikatai!

Nors įprastai manoma, kad riebalai yra kenksmingi mūsų organizmui, vis dėlto omega-3 riebalų rūgštys yra šios taisyklės išimtis.

Jei norite, kad jūsų organizmas išliktų geriausios formos, turite vartoti omega-3. Iš tiesų, labai maža dalis maistinių medžiagų savo nauda sveikatai prilygsta omega-3 riebalų rūgštims.

Sužinokime, kuo Omega 3 rieblų rūgštis gali būti naudinga Jūsų sveikatai?

  1. Gerai akims
    Jeigu skaityti tampa vis sudėtingiau – gali būti, kad jums trūksta omega 3. Jūsų tinklainei reikia DHA – tam tikros rūšies omega 3 riebalų rūgšties, kad ji tinkamai funkcionuotų. Kai nevalgote maisto produktų, kuriuose yra šios maistinės medžiagos, gali atsirasti regėjimo problemų.
  2. Kovoja su nerimu
    Rūpesčiai ir nerimas daro didelę žalą tiek protui, tiek kūnui ir gali sukelti depresiją, širdies sutrikimus ir smegenų insultą. Omega 3 riebalų rūgštys gali padėti susidoroti su nerimu, rūpesčiais ir net kovoti su depresija.
  3. Skatina embriono smegenų augimą
    Laukiatės? Nėščiosioms reikia reguliariai vartoti omega 3 riebalų rūgštį, nes ji skatina vaisiaus smegenų vystymąsi. Pastebėta, kad dėl to didėja vaikų intelektas ir gerėja jų elgesio bei socialiniai įgūdžiai.
  4. Veikia prieš širdies ligų rizikos veiksnius
    Širdies sutrikimai yra pagrindinė hospitalizacijos priežastis. Kaip omega 3 riebalų rūgštys gali pagerinti širdies sveikatą? Jos gali kovoti su tokiais veiksniais, keliančiais grėsmę širdies sveikatai, kaip uždegimas, kraujo krešuliai, trigliceridai, blogasis cholesterolis ir hipertenzija.
  5. Apsaugo nuo metabolinio sindromo
    Metabolinis sindromas – su nutukimu siejama patologija. Tai nėra atskira liga – tai sindromas, kai dėl rezistencijos insulinui sukeliami simptomai, nulemiantys medžiagų apykaitos sutrikimus, kurie gali sukelti 2-o tipo cukrinio diabetą ar padidinti širdies ir kraujagyslių ligų išsivystymo riziką. Kodėl metabolinis sindromas yra žalingas? Todėl, kad jį lydinčios ligos, tokios kaip centrinis nutukimas (didelė liemens apimtis), aukštas kraujospūdis ir atsparumas insulinui, gali labai pakenkti jūsų sveikatai.
  6. Gali išgelbėti nuo demencijos
    Ar žinojote, kad omega 3 naudingos ne tik kūdikių, bet ir jūsų smegenims? Jei visą gyvenimą vartosite omega 3 riebalų rūgštis, tai sulėtins jūsų smegenų degeneraciją arba užkirs jai kelią. Tai padės išvengti atminties praradimo ir demencijos. Alzheimerio liga sergantiems pacientams omega 3 papildai gali būti labai naudingi.
  7. Gali palengvinti menstruacijų skausmą
    Menstruacijų skausmas gali būti stiprus. Jis gali smarkiai paveikti jūsų gyvenimo kokybę. Moterims, vartojančioms omega-3, menstruacijų skausmas būna silpnesnis. Omega-3 papildas yra veiksmingesnis už ibuprofeną gydant menstruacijų skausmą.
  8. Gali kovoti su uždegimu
    Uždegimas yra natūrali reakcija į infekcijas ir organizmo pažeidimus. Omega-3 riebalų rūgštys gali sumažinti su uždegimu susijusių molekulių ir medžiagų gamybą. Omega-3 gali gydyti artritą ir mažinti osteoporozės riziką. Jos gali pagerinti kaulų tvirtumą ir sąnarių sveikatą.
  9. Apsaugo nuo vėžio
    Tyrimai parodė, kad reguliariai vartojant omega 3 riebalų rūgštis sumažėja storosios žarnos vėžio, moterų krūties vėžio ir vyrų prostatos vėžio rizika.

Omega 3 riebalų rūgščių daugiausia yra:

Jūrų žuvyse, pavyzdžiui, skumbrėse, silkėse, lašišose ir sardinėse;
Avokaduose;
Menkių kepenėlėse;
Ikruose;
Chia sėklose;
Linų sėklose;
Jūros dumbliuose;
Graikiniuose riešutuose;
Sojos pupelėse.

Taip pat verta įsitraukti į savo mitybą ir aukštos kokybės Omega-3 papildų.

Kokie geriausi Omega-3 papildai?

Žuvų taukų papildai gali užtikrinti, kad jūsų organizmas gaus visą omega-3 naudą. Maisto papildai būna įvairių formų, paprastai skirstomi į du pagrindinius tipus:

  • Minkštos gelio kapsulės. Minkštos gelio kapsulės yra populiarus žuvų taukų vartojimo būdas. Kapsulės palengvina rijimą.
  • Skysti. Žuvų taukus galite vartoti ir skystu pavidalu, parduodamus buteliuke.

Labai svarbu įsigyti aukštos kokybės žuvų taukų papildų. Prieš įsigijant turite įsitikinti, kad Omega-3 papildai yra pagaminti iš kokybiškų žuvų.  Taip pat turėtumėte atkreipti dėmesį į EPA ir DHA kiekį ir rinktis tokį produktą, kuriame jų kiekis yra didesnis.

Kiek Omega-3 reikėtų suvartoti?

Nacionalinio sveikatos instituto duomenimis, rekomenduojamas omega-3 rūgščių kiekis priklauso nuo amžiaus ir būklės. Pavyzdžiui, suaugusiems vyrams nuo 19 iki 50 metų amžiaus reikia 1,6 gramo per dieną, o to paties amžiaus moterims – 1,1 gramo.

Rekomenduojama žuvų taukų dozė gali labai skirtis priklausomai nuo vartojimo priežasties.

Pirmiausia stenkitės omega-3 gauti su maistu. Sveikiems suaugusiems žmonėms, nesergantiems širdies ligomis, pirmiausia rekomenduojama suvalgyti dvi porcijas riebios žuvies per savaitę, o papildų pavidalu siūloma sveikam suaugusiam žmogui pradėti vartoti 400-500 miligramų kombinuotų EPA ir DHA žuvų taukų per dieną.

Žmonės, sergantys koronarine širdies liga, gali vartoti 1000 miligramų kombinuotojo EPA ir DHA per dieną, o asmenys, kurių trigliceridų kiekis yra didelis, gali vartoti 2-4 gramų dozę per dieną, tačiau pirmiausia reikėtų pasitarti su gydytoju.

Didesnės dozės paprastai vartojamos trigliceridams mažinti, kepenų riebumui palaikyti ir uždegimui mažinti,  8-12 gramų dozės buvo vartojamos pacientams, patyrusiems ūminę smegenų traumą, ir davė teigiamų rezultatų.

Shopping Cart
0
    0
    Krepšelis
    Jūsų krepšelis tuščias
    Scroll to Top